دکوراسیون داخلی منازل برای سال جدید
نوشته شده توسط : مبل شمرون

نوروز از قدیم الایام باعث شادابی و طراوت هر خانه ای می شود . با فرا رسیدن اسفند ماه مردم در تکاپوی تغییر و تحول و نو شدن زندگی خود می افتند .

یکی از مهمترین مواردی که خانواده ها در آستانه عید نوروز و سال جدید توجه زیادی به آن دارند تغییر دکوراسیون منازل خودشان است .

این کار باعث تغییر حال و هوای خانه در سال نو و جلو گیری از تکراری شدن و خسته کننده شدن خانه می شود .

در این مقاله قصد داریم چند نوع از دکوراسیون های جدید و مدرن را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برای ایام نوروز و سال جدید دکوراسیون بهتر و زیبا تری را داشته باشید . پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

دکوراسیون داخلی مدرن :

این سبک از دکوراسیون از قرن 19 شروع به ایجاد و شکل گیری کرد . اما با گذشت زمان روز به روز محبوب تر شد و امروزه تبدیل به یکی از محبوب ترین سبک ها ی دکوراسیون منازل شده است .

پایه ی این سبک و این نوع دکوراسیون سادگی است اما سادگی ای که باعث خسته شدن افراد نشود و این سادگی باید در عین جذابیت باشد .

در منازلی که به این سبک طراحی و ویرایش می شوند هیچ گونه شلوغی و آشفتگی دیده نمی شود و شاید به همین دلیل است که این سبک از دیزاین و دکوراسیون خیلی راحت و محبوب به نظر می رسد .

فرق دکوراسیون داخلی جدید با دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

دکوراسیون داخلی مدرن به راحتی و مدرنیته بودن منازل تاکید دارد اما دکوراسیون داخلی جدید سبک دیزاین قدیمی را با توجه به تکنولوژِی حاضر چیدمان میکند .

به معنای دیگر می توان گفت دکوراسیون داخلی جدید سبک دکوراسیون تاریخی را با تکنولوژِی روز ترکیب کرده و به صورت همزمان دلچسبی و خاطره انگیزی دکوراسیون تاریخی را در بر دارد و هم راحتی  استفاده از تکنولوژِی .

برای مثال میتوان از چند تفاوت اصلی این دو سبک را بررسی کرد

استفاده از تابلو :

در دکوراسیون داخلی جدید از تابلو های عکاسی قدیمی و سیاه و سفید برای القا کردن جو تاریخی و کلاسیک قدیم استفاده می شود اما در سبک دکوراسیون مدرن استفاده از تابلو های قدیمی معنایی ندارد و بیشتر از تابلو های نقاشی هنری با رنگ های جذاب و جدید استفاده می شود .

همچنین از تابلو هایی که قاب خاصی ندارند و بزرگ نیز هستند در سبک مدرن استفاده می شوند و یا میتوان بجای آن از چند قاب عکس کوچک در بخش بزرگی از دیوار استفاده کرد .

رنگ ها در دکوراسیون داخلی مدرن :

اخیرا برای تغییر رنگ دیوار ها از کاغذ دیواری استفاده می کردند که در دکوراسیون داخلی مدرن این سبک نیز به طور کامل منسوخ شده است .

اما جایگزین کاغذ دیواری در دکوراسیون مدرن استفاده از رنگ های خنثی است .

استفاده از رنگ های سفید و یا خاکستری در دیوار های دکوراسیون داخلی بسیار موثر و قابل توجه است .

مبل ها در دکوراسیون داخلی مدرن:

همانطور که در بالا اشاره کردیم این سبک دکوراسیون راحتی و آرامش را به افراد القا می کند و از هر گونه اشراف و امور تشریفاتی دوری می کند . برای انتخاب مبل در دکوراسیون مدرن باید مبلی انتخاب شود که راحت و به دور از تشریفات و نقوش کلاسیک باشد .

استفاده از مبل های راحتی بیشترین استقبال را در دکوراسیون داخلی مدرن دارد .

مبل های راحتی که از خط های عمودی و افقی تشکیل شده باشند و ظاهر مکبی را در خود جای دهند بهترین انتخاب برای این سبک از دکوراسیون است.

دکوراسیون داخلی مینیمال:

دکوراسیون داخلی کلاسیک :

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک امروزه کمتر در منازل استفاده می شود و فقط افراد خاصی که روحیات خاص و با اقتداری دارند از این سبک استفاده می کنند.

در دکوراسیون کلاسیک عناصر بسیار با نظم و دقیق چیده می شوند و توجه بسیاری به تشریفات و رسمی بودن فضا دارد .

برای مثال اگر به جلسات رییس جمهوران دو کشور نگاه کنید در این جلسات از سبک کلاسیک استفاده می شود .

پرده های بلند و فاخر، دیوار ها و سقف های گچ بری شده ، صندلی های حکاکی شده و وسایل دکوری چوبی همه و همه نشانگر این سبک از دکوراسیون است .

رنگ های دکوراسیون داخلی کلاسیک:

در این سبک از طراحی منازل رنگ هایی که ابهت بیشتری دارند و قدرت را نمایش می دهند استفاده می شود .

رنگ هایی که در این سبک استفاده می شوند طیف مشخصی دارند
برای مثال رنگ مشکی قالبا با رنگ طلایی و زرد ترکیب می شود . و یا رنگ سفید با رنگ آبی نفتی و یا آبی آسمانی ترکیب می شود .

در این سبک القای حس اشرافی گری و رسمی بودن بسیار مورد تاکید است و در مکان های رسمی و یا سازمان های مهم کشوری از این سبک استفاده می شود .

مبل های دکوراسیون کلاسیک:

از آنجا که این سبک از دکوراسیون نیاز به القای ابهت و بزرگی و حس رسمی بودن دارد بهترین و زیبا ترین انتخاب برای این مکان ها مبل های سلطنتی و کلاسیک است که دقیقا برای همچین فضایی طراحی شده اند .

این مبلمان با کنده کاری ها و حکاکی های زیبا که طرح های خوبی را داراست به محیط ابهت و رسمی بودن خاصی را القا می کند .

 

منبع: مبل شمرون





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: